Hasar Durumu​ Muhtemel Nedenler Alınacak Önlemler​
Dönme sırasında ani aşırı ısınma oluştuğunda rulmanın rengi bozulur. Hasar arttıkça bilezikler, döner elemanlar ve kafes yumuşar, erir ve deforme olur.
  • Yetersiz yağlama
  • Aşırı yük, aşırı ön yük
  • Aşırı dönüş hızı
  • Aşırı küçük iç boşluk
  • Döküntü ve su girişi
  • Mil ve yatak hassasiyetinin yetersizliği
  • Aşırı mil bükülmesi
  • Yağı ve yağlama yöntemini gözden geçirin
  • Seçilen rulman tipinin uygunluğunu yeniden inceleyin
  • Ön yükü, rulman boşluğunu ve geçme toleransını inceleyin
  • Sızdırmazlık özelliğini geliştirin
  • Mil ve yatağın hassasiyetini kontrol edin
  • Montaj yöntemini geliştirin

 

Büyütmek için resme tıklayın

Krepaj 1

Parça: Oynak makaralı bir rulmanın iç bileziği
Bulgu: Yuvarlanma yolu rengi bozulmuş ve erimiştir. Kafesten aşınmış partiküller yuvarlanmış ve yuvarlanma yoluna yapışmıştır
Neden: Yetersiz yağlama

Krepaj 2

Parça: Oynak makaralı bir rulmanın dışbükey makaraları
Bulgu: Makara döner düzeyinin renginin atması ve erimesi, kafesten aşınmış partiküllerin yapışması
Neden: Yetersiz yağlama

Krepaj 3

Parça: Eğik bilyalı rulmanın iç bileziği
Bulgu: Yuvarlanma yolu renk bozulması, bilya hatve aralıklarında erime
Neden: Aşırı önyükleme

Krepaj 4

Parça: Eğik bilyalı rulmanın dış bileziği
Bulgu: Yuvarlanma yolu renk bozulması, bilya hatve aralıklarında erime
Neden: Aşırı önyükleme

Krepaj 5

Parça: Eğik bilyalı rulmanın kafes ve bilyaları
Bulgu: Kafes eriyerek hasar görmüştür, bilyaların renkleri atmış ve erimiştir
Neden: Aşırı önyükleme

Yüklemeler

İletişim Ara

Lütfen seçiniz _

Sonuçlarınız

NSK web sitesinde Çerezler

Sizlere web sitelerimizde ve uygulamalarımızda en iyi deneyimi yasatmak için çerez kullanıyoruz. Tarayıcı ayarlarınızı değiştirmemenizi cerezleri alma onayı olarak değerlendiriyoruz. İstediğiniz zaman tarayıcı ayararınızı değiştirebilirsiniz.