Otomotiv - 2018-09-10
Aslına bakılırsa, kolon borusu, direksiyon kolonu ünitesinin orta kısmı yerinde kalacak şekilde kendi içine geçer, böylece darbe kuvveti daha güvenilir bir şekilde absorbe edilebilir. Bu, orta kısmın çarpışma sırasında düşmek üzere tasarlanan ve çarpma kuvveti emiliminde daha büyük bir değişiklik ile sonuçlanan geleneksel ünitelerden farklılık göstermektedir.
Yeni direksiyon kolonunun diğer özellikleri arasında, sürücünün direksiyon simidinin konumunu yukarı ve aşağı (yatırma) ve ileri ve geri (teleskopik) konumunu ayarlamalarını sağlayan bir yatırma ve teleskopik tasarım bulunmaktadır. Ayrıca, ünite daha yüksek titreşim rijitliği sunmaktadır; bu, tekerleklerden ve diğer parçalardan kaynaklanan titreşimin kolondan direksiyon simidine kadar daha az rezonans üreterek sürüş konforunun ve istikrarın artmasına katkıda bulunmaktadır. Aslında, yeni direksiyon kolonu, eğim braketinin tasarımının optimize edilmesiyle elde edilen % 11(7 Hz)'lik daha yüksek titreşim rijitliği sunmaktadır.
NSK'nın direksiyon kolonu, geleneksel alternatiflere göre %15 (560 g) daha hafif olduğundan ve yakıt ekonomisine katkıda bulunduğundan çevre için de faydalıdır. Daha düşük ağırlık, gerekli bileşenlerin sayısının azaltılmasıyla elde edilmiştir. Dahası, ayrılabilir yapının kolon şaftının dış borusuna taşınmasıyla yapısal şekil basitleştirilmiştir.
Lütfen seçiniz _