Distribütörler

Ürün arama

Ara
İletişim

DİKKAT 

Lütfen uygun kişisel koruyucu ekipman kullanın (KKE)

Modele özel gereksinimler için lütfen araç imalatçısının montaj talimatlarını takip edin

Bu videoda odak noktası, manyetik enkoder keçeli birinci kuşak tiptir.Burada gösterilen örnek, Toyota Corolla'nın ön tekerlek rulmanıdır.

Arabadan mafsalı çıkarma(1:00)

  • Cant kapağını sökün ve tekerleği çıkartın.
  • Fren kaliperlerini çıkartın.
  • Kaliperi çalışma bölgesinin dışına dikkatli bir şekilde asin.
  • Eğer çıkarması güçse, diski çıkarmak için diskin üzerindeki dişli deliğe bir civata sıkın.
  • Hız sensörünü kaldırın.
  • Paslanma varsa, sökmeyi kolaylaştırmak için bir kimyasal sıvı kullanın.

Tahrik milinin hasar görmesini önlemek için bir darbe anahtarı kullanmamak daha çok işe yarayacaktır.

İPUCU: Tahrik milinin hasar görmesini önlemek için bir darbe anahtarı kullanmamak daha çok işe yarayacaktır.

  • Bu adımda, tahrik milinin kilit somunu çıkarılmalıdır.
  • Kilit somununun kelpelenmiş kısmını, bir tornavida veya benzer bir alet yardımıyla kaldırın.
  • Tahrik mili somununu gevşetin ve çıkarın.
  • Tahrik milinin ucuyla aynı hizaya gelene kadar gevşek bir şekilde sabitleyin.

Wheel Bearing Replacement - Loosely fit the nut until it is flush with the end of the drive shaft

İPUCU: Bu, tahrik milinin dişlerine zarar gelmesini önlemeye yardımcı olmakla birlikte somunun atılmasının bir sebebidir.

  • Direksiyon kolunun bilyalı mafsalını çıkarmak için, önce çatal pini çıkarın.
  • Bilyalı mafsal somununu gevşetin.
  • Somunun bilyalı mafsal ile dönmesini engellemek için bilyalı mafsalı, mafsal kolunun içine doğru bastırın. Civata, bundan sonra gevşetilebilir.

Wheel Bearing Replacement - In case the nut is rotating with the ball joint, press the ball joint further into the knuckle arm

İPUCU: Direksiyon kolunun ucundaki bilyalı mafsal çoğunlukla mafsala sıkı bir şekilde bağlanmıştır.

  • Özel bir araç kullanın ve civata dişlerine hasar vermemek için üstten çekiçle çakın.

Gösterildiği gibi bir özel aracınız veya bilyalı mafsal ayırıcınız yoksa, bilyalı mafsala doğrudan çekiç vurmayınız. Bilyalı mafsalı genişletip çıkarmak için mafsal kolunun ucuna çekiç vurabilirsiniz.

İPUCU: Gösterildiği gibi bir özel aracınız veya bilyalı mafsal ayırıcınız yoksa, bilyalı mafsala doğrudan çekiç vurmayınız. Bilyalı mafsalı genişletip çıkarmak için mafsal kolunun ucuna çekiç vurabilirsiniz.

  • Ön süspansiyon kolunu sökmek için, klipi ve somunu çıkartın.
  • Özel bir bilyalı mafsal ayırıcı kullanarak, ön süspansiyon kolu bilyalı mafsalı çıkartın.
  • Mafsalı süspansiyona bağlayan civataları gevşetin ve sökün. Mafsal, bu adımda artık çıkarılabilir.

Rulmanı mafsaldan çıkarma (3:12)

  • Ön aks göbeğini çıkarırken toz lastiğinin deforme olmasını önlemek için bir kaldıraç veya buna benzer bir şeyi boşluğa yerleştirin.
  • Mafsaldan segmanı çıkarın.
  • Mafsalı bir destek üzerinde yatay olarak tutun, göbeğin ucuna uygun bir alet koyun ve kovanı çıkarın.
  • İç bileziğin, bu adımda poyradan çıkmış olması gerekir. Boşluğun içine, iç bileziğin uç yüzeyine ve poyranın arasında olacak şekilde bir separatör takın.

Güvenli bir şekilde sökülmesi için iç bileziğin uç yüzeyi ve poyra arasında yeterli temas olmasını sağlayın.

İPUCU: Güvenli bir şekilde sökülmesi için iç bileziğin uç yüzeyi ve poyra arasında yeterli temas olmasını sağlayın.

  • İç bileziği sökün.
  • Alternatif olarak bir hidrolik pres kullanmak da mümkündür.

Wheel Bearing Replacement - Keep the inner ring to press out the wheel bearing in the next step

İPUCU: Bir sonraki adımda rulmanı bastırmak için iç bileziği sabit tutun.

  • Mafsalın güvenli bir şekilde desteklendiğinden ve rulmanın dikey yönde olduğundan emin olun.
  • Çıkarılmış iç bileziği tekrar takın.
  • Özel aracın dış çapının iç bileziğin rulmanıyla uygun olduğundan emin olun.
  • Rulmanı mafsaldan dışarıya olacak şekilde bastırın.
  • Mafsal deliğini ve poyra milini her zaman hasar durumu bakımından gözlemleyin.
  • Sökülen parçaları bir temizleyici ile temizleyin.

Wheel Bearing Replacement - By cleaning the parts before assembly the mounting is less problematic and premature failure can be avoided

İPUCU: Montaj öncesi parçaları temizlediğiniz takdirde montaj daha az sorunlu olur ve erken arızalardan kaçınılabilir.

Yenİ rulmanı mafsala takmak (4:40)

  • Manyetik enkoder, rulmanın tek tarafında olduğu için, rulmanın takma yönüne dikkat etmelisiniz.
  • NSK, hangi tarafın enkoder keçeli olduğunu anlamanız için, manyetik okuyucu kart kullanmanızı öneriyor.

Enkoder yüzeyinde oluşabilecek hasarden.

İPUCU: Enkoder yüzeyinde oluşabilecek hasarden.

  • Keçe içerisinde, hız sensörü tarafında okunabilecek çok sayıda N+S kutupları vardır.

İPUCU: Rulmanı koruyucu ambalajından, yalnızca montajdan hemen önce çıkarın. Kirliliğin girmesini engellemek ve erken rulman arızasından kaçınmak için.

  • Rulman mafsala takıldığında, montaj sonrası, enkoder yüzeyi, sensörle yanyana olacak şekilde kalmalıdır.

İPUCU: Enkoder yüzeyine basınç uygulamayın ve manyetik alandan ve kirden uzak tutun.

  • Dış bileziğin yalnızca uç yüzü ile temas eden uygun bir alet kullanın.

İPUCU: Aletin dış çapı < rulmanın dış çapı.

  • Yatağın mafsal deliğine hizalanması ve dikey olarak mafsala bastırılması önemlidir.

İPUCU: İç bileziğe rulmanı yerleştirmek için asla baskı uygulamayın.

  • Rulmanın eğimli olmadığından emin olun ve doğru şekilde oturuncaya kadar baskı uygulayın.
  • Yeni bir sabitleyici segman takın.

Wheel Bearing Replacement - The gap in the snap ring should align with the sensor mounting hole on the knuckle

İPUCU: Segmandaki boşluk, mafsaldaki sensör takma deliği ile hizalı olmalıdır.

  • Enkoder yüzeyinde oluşabilecek hasardan.
  • Ön aks poyrasını yatay tutun.
  • Milin dikey şekilde durması için göbeği destekleyin.
  • Uygun bir alet kullanarak, iç bileziğin uç yüzeyine bastırın.
  • Belirtilen konuma dayanana kadar rulmana bastırın.

Mafsalın sabİtlenmesİ (6:45)

  • Mafsal ünitesini, şafta ve süspansiyona takın.
  • Mafsal civatalarını, araç üreticisinin belirlediği tork değerlerine göre sıkın.

Tork ayarları, araba modelleri arasında önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Bu nedenle üretici değerlerini kontrol edin.

İPUCU: Tork ayarları, araba modelleri arasında önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Bu nedenle üretici değerlerini kontrol edin.

  • Hız sensörünü takın.
  • Somunu belirtilen tork değerine kadar sıkın.

Wheel Bearing Replacement - In case the nut is rotating with the ball joint, press the ball joint further into the knuckle arm.

İPUCU: Somunun bilyalı mafsalla dönmesi durumunda, bilyalı mafsalı daha sonra mafsal koluna bastırın. Somun artık sıkıştırılabilir.

  • Çatal pini takın. Yenisini kullanın.
  • Ön süspansiyon kolunu takın.
  • Somun, belirtilen tork değerine göre sıkılmalıdır. Yeni klip kullanın.
  • Yeni somunu elle taktıktan sonra, tahrik milinin oturduğundan emin olmak için bir soket ile daha fazla sıkın.
  • Son tork ayarı, araç zeminde olduğunda daha sonra yapılacaktır.
  • Hız sensörünü takın.
  • Fren diskini ve fren kaliperini monte edin.

Fren hortumunun bükülmediğinden veya hasar görmediğinden emin olun.

İPUCU: Fren hortumunun bükülmediğinden veya hasar görmediğinden emin olun.

  • Lastiği monte edin ve arabayı indirin.
  • Bu adımda araba zeminde olacaktır, tahrik mili somunu üretici tarafından belirtilen değere kadar sıkılabilir.
  • Somunu milin oluğuna sokun.
  • Manyetik enkoderli poyra rulmanı değiştirilmesi tamamlandı

İPUCU:

  • Tekerleğin alaşım mı yoksa çelik mi olduğuna bağlı olarak, çeşitli tork değerleri ve prosedürleri vardır. Lütfen üreticinin talimatları ile dikkatlice kontrol edin.
  • Sürmeden önce, fren balatalarının fren diskleriyle temas haline geldiğinden emin olmak için birkaç defa fren pedalına basın.
  • Süspansiyon demonte edildiği için, direksiyon geometrisinin kontrol edilmesi tavsiye edilir.

ProKIT - Tekerlek Rulman Kiti

NSK ProKIT paketleri, tekerlek rulmanlarını takarken ihtiyacınız olan bütün elemanları içerir. >>