Ara
İLETIŞIM

Rulmanlar - 2016-02-23

Sealed double-row angular ball bearing

Yüksek düzeyde bulunabilirlik, otomatik depolama ve geri kazanma sistemlerinde kullanılan palet istifleme araçları için temel kriterlerden biridir. Arızalar nedeniyle oluşan bekleme süreleri kabul edilemez çünkü, malzeme akışı kesintili hale gelir ve bu durum üretim hatlarının veya müşterilerin (bitmiş ürün depoları olması durumunda) beklemeleri anlamına gelir.

Bekleme sorunları yaşanan bir depoda NSK’dan ve daha fazla makine güvenirliliği ve çalışma bilgisi aracılığıyla ilave kârlılık sağlayan kanıtlanmış bir işletme aracı olan Katma Değer Programından (AIP) yardım istenmiştir.

Depoda, tesisin lojistik işlevinin hayati bir parçası olan ve raylarla yönlendirilen palet istifleme araçlarının tekerlek rulmanlarında arızalar ortaya çıkmaktadır. Beş yıllık dönemde toplam 40 ünitenin değiştirilmesi gerekmiştir. Bu 40 olayın her birinde, operasyonların beklenmedik şekilde kesintiye uğraması maliyetli beklemelere ve onarımlara neden olmuştur.

AIP çerçevesinde faaliyet gösteren NSK uzmanları, uygulamanın çevresel koşulları ile birlikte hatalı rulmanları değerlendirmek amacıyla görevlendirilmiştir. Yapılan analiz, yetersiz yağlama ve radyal ön yüklemenin, tekerlek rulmanlarındaki aşınmanın temel nedeni olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Her iki yönde de radyal ve eksenel yükleri taşıyabilmeleri nedeniyle NSK, yağlanmış, keçeli, daha fazla radyal açıklığa sahip olan C3 sınıfı çift sıralı eğik bilyalı rulmanların takılmasını önermiştir. Dahili sertleştirilmiş çelik plakalı nitril kauçuk RSR keçeleri bu yenilikçi rulmanların temel özelliğidir. Keçeler, kir girişine karşı en iyi korumayı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır, yuvarlanma yolu ve bilya yüzeylerinde aşınma ve yıpranmayı azaltmaktadır. Sağlanan ilave avantajlar arasında titreşimin ve yetersiz yağlanma riskinin azaltılması bulunmaktadır.

Teorinin arkasındaki uygulamayı göstermek amacıyla NSK mühendisleri tarafından saha testleri gerçekleştirilmiştir. Bir yıllık dönemde yapılan testler, takıldıkları sekiz tekerleğin hiç birinde hiçbir rulmanın arıza yapmadığını göstermiştir.

AIP sürecinin bir başka parçası olarak, NSK mühendisleri montaj talimatlarını değiştirmiş ve uygun şekilde eğitilmiş müşteri personeli ile birlikte, tekerlek rulman ünitelerinin doğru takılması için bir montaj prosedürü oluşturmuştur.

En önemlisi, her AIP projesine, hassas şekilde yapılmış bir maliyet ve fayda değerlendirmesi dahil edilmiştir. Depo için, hesaplama basittir. NSK önerilerinin uygulanmasından önce, palet istif araçlarında arızalanan tekerlek rulmanlarının maliyeti yıllım 70.800 € idi. Bu tutar, OEM yedek parçaları (26.880 €), üretim kayıpları (30.000 € hesaplanmıştır) ve onarım maliyetlerinden (10.000 € hesaplanmıştır) oluşur. NSK çözümü ile birlikte yıllık harcamalar 12.700 €’ya düşmüştür. Sonuç olarak her yıl 58.000 € tasarruf elde edilmektedir.

İletişim Ara

Lütfen seçiniz _

Sonuçlarınız

Consent

NSK, web sitemizi geliştirmemize ve size daha ilgi çekici içerikler sunmamıza yardımcı olan üçüncü taraf hizmetlerini kullanır. Bu hizmetlerin kullanımı için sizin onayınıza ihtiyacımız var. Bu onay, herhangi bir zamanda iptal edilebilir. Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz Gizlilik politikasına bağlantı.