Ara
İLETIŞIM

Otomotiv - 2017-03-03

Şanzımanın öne çıkan fonksiyonları arasında hızlanma anında bile engelsiz vites değişimi bulunmaktadır. Bu, iki motorun hızını ve torkunu kontrol ederek sağlanır

NSK, taşıtların çevresel performansını, güvenliğini ve konforunu arttırmak amacıyla çığır açan bir tasarımla sunulan dünyanın ilk şanzıman donanımlı tekerlek poyra motorunu başarılı bir şekilde tanıttı. Prototip sunumundan elde edilen bilgileri kullanan NSK artık, entegre hız kesici ve tek yönlü debriyaj ünitesine sahip tekerlek poyra ünite rulmanı dahil olmak üzerek belirli bileşenleri satışa çıkarmayı amaçlıyor.  Şirket ayrıca, minyatür kafes ve makaralı rulmanın yanı sıra korozyona dayanıklı rulmanlar geliştirerek imalat uygulamaları için bunları hazır edecektir. 

 Hibrid elektrikli taşıtlar (HEV), elektrikli taşıtlar (EV) ve yakıt pilli taşıtlar (FCV) gibi sürüş sistemlerinin çeşitliliği, çevresel sorunların farkındalığının artmasıyla paralel olarak dikkate alınan büyük bir trend haline gelmiştir.  Sonuç olarak, taşıt gövde yapısından bağımsız olan çeşitli sürüş sistemleriyle çalışan tekerlek içi motorlar, olası yeni nesil sürüş sistemleri olarak dikkat çekmektedir.

Bir tekerlek içi motor çok olumlu sonuçlar sağlayabilir. Örneğin, bir motor ve diğer güç iletim bileşenleri ihtiyacını ortadan kaldırarak araç ağırlığını azaltmanın yanı sıra araç içi alanın arttırılmasını da sağlayabilir. Ayrıca, her tekerleğe giden tahrik kuvveti bağımsız olarak kontrol edilebilir (tork yönlendirmesine benzer). Sonuçta, çevresel performans, konfor ve güvenlik arttırılır; işte bu yüzden bu yeni teknolojinin uygulama alanlarını geliştirmek amacıyla kapsamlı araştırmalar yapılmaktadır.

Şimdiye kadar görülen en büyük zorluk, hızlanma ve tepe tırmanması için gerekli tahrik torkunu elde etmenin yanı sıra yeterli maksimum hıza ulaşmak olmuştur.  NSK bunu düşünerek, iki bağımsız motor ve özel bir şanzıman kullanan şanzıman donanımlı tekerlek poyra motoru geliştirmeyi amaçlamıştır. Şanzıman, 16 inç çapındaki tekerleğin içerisine sığabilecek bir motor kullanarak yüksek tahrik torku ve yeterli maksimum hız sağlayabilen iki peyk dişlisinden oluşmaktadır.

Şanzımanın öne çıkan fonksiyonları arasında hızlanma anında bile engelsiz vites değişimi bulunmaktadır. Bu, iki motorun hızını ve torkunu kontrol ederek sağlanır.  Hızlı dişli hareketinde, vites değiştirme mekanizması motorun aynı yönde döndüğünü görmektedir. Bunun aksine, düşük vites gerektiğinde motorlar ters yönde döner.

NSK sunumu, prototip tekerlek poyra motoruna sahip deneysel bir taşıt kullanarak bu üstün performansın elde edilebileceğini kanıtlamıştır: otomotiv endüstrisi için devrim niteliğinde bir buluş. 

The demonstration vehicle used by NSK to prove the superior performance of the transmission-equipped wheel hub motor

Movie of the NSK wheel hub motor (in English)

İletişim Ara

Lütfen seçiniz _

Sonuçlarınız

Consent

NSK, web sitemizi geliştirmemize ve size daha ilgi çekici içerikler sunmamıza yardımcı olan üçüncü taraf hizmetlerini kullanır. Bu hizmetlerin kullanımı için sizin onayınıza ihtiyacımız var. Bu onay, herhangi bir zamanda iptal edilebilir. Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz Gizlilik politikasına bağlantı.