Ara
İLETIŞIM

Servisler - 2020-01-16

Andrew Bairsto, Global Leader of AIP

NSK her yıl milyarlarca rulman üretiyor. Otomobillerden uçaklara, ev aletlerinden endüstriyel makinelere ve bilgisayar parçalarından uydulara kadar NSK her yerde hizmet veriyor.

Ancak şirket yalnızca rulman üretmiyor, aynı zamanda ortaklarına ve müşterilerine bunları nasıl verimli şekilde kullanacaklarını öğretiyor. Başarılı operasyonlar ve rakiplerinize karşı avantaj elde etmek için önemli bir faktör oluşturuyor.

Dört bölümden oluşan seride, NSK Global AIP Direktörü olan Andrew 'Andy' Bairsto'ya şirketin AIP Katma Değer Programı ve bu programın müşterilere, distribütörlere ve çevreye sunduğu avantajlar soruldu. İlk röportajda, AIP felsefesi ve uygulamasının Avrupa'daki son kullanıcılar ve distribütörler için fayda sağlayan temel özelliklerinden bahsedilecek. 


Bölüm 1: AIP Nedir? – Gelişim karşılığını verir 
Bölüm 2: AIP, distribütör satış büyümesini nasıl destekliyor?
Bölüm 3: AIP, toplam mülkiyet maliyetini nasıl azaltıyor?
Bölüm 4: AIP çevreye nasıl fayda sağlıyor?



S: Öncelikle teşekkür etmek isteriz Andy. Doğrudan başlayalım istersen, AIP nedir?

C: Avrupa'daki çoğu NSK müşterisinin de halihazırda bildiği gibi, AIP bizim katma değer yaratma programımızdır. Fakat yakın zamanda "gelişim karşılığını verir" sloganı ile AIP'yi yeniden başlattık. Bu slogan, katılımcı tüm taraflar için mevcut olan faydalara dikkat çekerek önemli bir mesaj gönderiyor. Daha detaylı açıklamak gerekirse, son kullanıcılar için AIP'nin makine güvenirliği ve verimliliğini arttırdığı kanıtlanmıştır. Distribütörler için ise, karlı satış artışı bakımından yeni fırsatlar sunarken aynı zamanda ekibin yeteneklerini arttırmakta ve fiyata göre değil değere göre satış yapmaya geçişe yardımcı olmaktadır. Herkes için kazançlı bir durum.


S: NSK ile daha yakın bir ilişkiden faydalanmakta ve uzman bilgimizi paylaşmakta, son kullanıcılar ise işbirlikçi sorun giderme işlemlerinden yaralanmakta ve sonuçta daha güvenilir, uygun maliyetli rulman çözümleri elde edilmekte midir?

C: Doğru. AIP, tek seferlik bir hizmet değil, somut katma değer getiren çözümler yoluyla sürekli gelişimi destekleyen bir felsefedir. Bu anlayış, AIP değer döngüsünün beş ayrı aşamasında somutlaştırılmıştır: değerlendirme, öneri, uygulama, doğrulama ve genişletme.



S: Peki AIP değer döngüsü pratikte nasıl çalışır?

C: En iyi bir örnekle başlamak. Bugün itibarıyla AIP'nin başarısını özetleyen çok sayıda vaka çalışması var. Bir keresinde, bir müşterimiz pompa rulmanlarının sürekli bozulduğunu belirtmiş ve NSK' dan bu duruma çözüm bulmasını istemiştir. Bir yerel yetkili distribütör ile çalışan NSK uzman mühendis ekibi; çalışmaya pompanın tasarımı, uygulaması ve çalışma koşulları dahil olmak üzere kapsamlı bir incelemesini yaparak başladı. Bu değerlendirme, AIP değer döngüsünün ilk aşamasıdır. Sonraki kısım 'öneri' aşaması olup; burada, tanımlanmış ve gereken şekilde değerlendirilmiş olan sorun için AIP ekibi uygulamaya daha uygun türde bir rulman önerir. Bu arada bu örnekte bir pompadan bahsetsek de AIP; takım tezgahı, endüstriyel şanzımanlar, kağıt fabrikası makineleri, trenler, konveyörler, çelik fabrikaları veya tarım makineleri dahil olmak üzere endüstriyel rulman kullanan her türlü makine, sistem veya ekipmana uygulanabilir. 



S: Daha sonra "uygulama" aşamasında, rulmanları tedarik edersiniz ve son kullanıcı talep ederse montaja yardımcı olursunuz?

C: Evet. İlk olarak bir test uygulaması gerçekleştiririz, deneme süresi başarıyla tamamlandıktan sonra tam uygulamaya geçeriz. Bundan sonra da dördüncü aşama "doğrulama"dır. Burada, yeni çözüm sayesinde satın alma maliyetlerinin düşürüldüğü (daha az parça satın alınmış), daha düşük bakım maliyetleri elde edildiği ve istenmeyen arıza sürelerini ortadan kaldırmak için arızaların sıklığını azaltıldığı ve mali açıdan uzun vadede durumu verimli yönde geliştirdiğini doğrularız.



S. Tamamlanmış gibi gözüküyor, ama bir adım daha var, ‘genişletme’, doğru mu?

C: Özetlemek gerekirse, ilk dört aşamada arızaların sıklığını azaltan bir çözüm sunarak katma değerli bir hizmet sağladık. Dahası, daha az parça değişimi, daha az bakım ve daha az arıza süresi yoluyla son kullanıcının toplam mülkiyet maliyetini azalttık Bir yandan verimliliği arttırırken bir yandan da tasarruf yapmayı kim sevmez ki? Benzer şekilde, bu örnekteki pompa rulmanı kullanıcımız da sonuçtan oldukça memnundu ve bizden fabrikanın diğer kısımlarını da değerlendirmemizi istedi. Bu istek, Avrupa'da yaptığımız AIP projelerinde karşımıza çok çıkıyor. Son aşama ise, "genişletme". Burada amaç maliyet tasarrufları ve faydaları tüm müşteri operasyonlarına yaymak, distribütöre fayda sağlarken bir yandan da distribütör-müşteri ilişkilerini güçlendirmek. Dediğim gibi, herkes kazanıyor.



S: Neden 'gelişim karşılığını verir', onu anlamaya başladım. İnternette başka AIP başarı hikayeleri var mı?

C: AIP'nin sunduğu avantajlar konusunda çok ciddiyiz. Müşterilerimiz programı gerçekten takdir ediyor, web sayfamızda hemen hemen her endüstride elde ettiğimiz faydaları anlatan AIP Başarı Öyküleri yayınlıyoruz. Müşterilerimize kaydadeğer maliyet tasarrufu gerçekleştirmelerini sağlıyor ve Avrupa'daki uygulamalarda maliyette %50 veya daha fazla düşüş görüyoruz.



S: Basitçe anlatmak gerekirse, NSK son kullancı müşterilerine daha iyi hizmet sağlamak için doğrudan yetkili distribütörlerle çalışıyor, öyle mi?

C: Distribütörün müşterisinin bizim müşteirmiz olduğunu unutmayın, son kullanıcı NSK ürünü kullanıyor. Bu nedenle, işi takip etme ve her aşamada kaliteli bir deneyim sağlamak konusunda kararlıyız. AIP, anket ve araştırmalardan eğitim ve seçimlere kadar, oldukça ileri düzeyde yapılandırılmış bir programdır ve amacı distribütörlerle ortaklık yaparak uzman bilgimizin faydalarını sunmaktır.



S: Kulağa harika geliyor. AIP hakkında daha fazla bilgiyi nereden edinebilirim?

Andy: Broşürler ve programa dair kapsamlı bilgi için AIP web sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. AIP ortağı olmak isteyen distribütörler, yerel NSK temsilcileri ile temasa geçmelidir. AIP konusunda düzenli güncelleme almak için, LinkedIn hesabımızı da takip edebilirsiniz.


Resim 1 : Andrew Bairsto, NSK Global AIP Direktörü


 

Gelecek makaleler:

Bölüm 2: AIP, distribütör satış büyümesini nasıl destekliyor?

Bölüm 3: AIP, toplam mülkiyet maliyetini nasıl azaltıyor?

Bölüm 4: AIP çevreye nasıl fayda sağlıyor?

 

 

 

 

 

 

 

 

AIP değer döngüsünün beş aşaması

 

 

 

Bu örnekte, anlamlı miktarda yıllık tasarruf gerçekleştirilmiştir

 

 

 

 

 

 

AIP – potansiyel tasarrufu arttırmak için bugün itibariyle gelişmeye başlayın

İletişim Ara

Lütfen seçiniz _

Sonuçlarınız

Consent

NSK, web sitemizi geliştirmemize ve size daha ilgi çekici içerikler sunmamıza yardımcı olan üçüncü taraf hizmetlerini kullanır. Bu hizmetlerin kullanımı için sizin onayınıza ihtiyacımız var. Bu onay, herhangi bir zamanda iptal edilebilir. Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz Gizlilik politikasına bağlantı.